torsdag 25. februar 2010

Slutten på ett kapittel, starten på et nytt

I morgen er min siste dag som praktikant i lokalavisa Akershus Amtstidende. Tiden har gått så usannsynlig fort. På mandag er det mars allerede. Kan du tro det? Før vi vet ordet av det begynner snøen å smelte og fortauene blir tørre. Vi kan bruke tøysko igjen, og la boblejakka ligge igjen hjemme. Bladene blir grønne igjen, og sola varmer. Shit, jeg gleder meg til våren.

I denne to måneder lange perioden som fulltidsarbeidende journalist i lokalavis, har jeg lært masse. Jeg har blant annet funnet ut at jeg absolutt ikke vil bli lokalavisjournalist. Men til gjengjeld har jeg funnet ut at jeg virkelig kunne tenke meg å bli filmjournalist.

Jeg kommer til å savne den gode lunsjen. All kaffen og kakaoen. Jeg kommer til å savne å sitte og skrive hele dagen. Jeg kommer til å savne å gjøre alt mulig annet enn det jeg egentlig skal, fordi oppmerksomheten min aldri er der den burde være. Jeg kommer til å savne å sitte og blogge når jeg burde skrive på artikler, og hele tiden være på vakt for ikke å bli oppdaget.

Jeg kommer til å savne hele greia, men samtidig er jeg veldig klar for å dra tilbake til skolebenken. Men jeg har nesten hundre prosent fått sommerjobb i avisa, og det er jo kjempeflott. Trenger alle pengene jeg kan få, før jeg flytter til Dublin :D


EDIT: Er det ikke morsomt at da Side2 linket til skriveregel-innlegget mitt i går, så står det i overskriften ukens skirveregel. Haha, jeg syntes det var litt morsomt ^^

12 kommentarer:

  1. Hei hei! Åh, det er så artig med prakis!! Jeg var på Hotel Cæsar i to uker, og det var helt knall!

    Har du søkt til Dublin enda? Jeg driver å søker med go´study for harde livet nå :p

    SvarSlett
  2. wow har det virkelig gått 2 måneder alt?? herregud, tiden går fort! Blir veldig digg med vår ja! :)

    Så flott at du har fått sommerjobb der da:D

    SvarSlett
  3. Oi, skal du flytte til Dublin? Så moro!!

    Side2 burde skamme seg:p

    SvarSlett
  4. Ja jeg så det nå nettopp. Litt tabbe av side2. HAHA :D Jeg lo godt. :P

    KJEMPEBRA at du så å si har fått deg sommerjobb hos lokalavisen. Det er jo knall! :)

    Du kommer nok ikke til å få lite gjøre fremover. Mars blir en spennende måned for oss to. Hihi. :D

    SvarSlett
  5. SV: Det blir melbourne, Australia på meg! Når starter semesteret ditt?

    SvarSlett
  6. sv: Fordi det ble skrevet i oktober 09 ;p La det på toppen, fordi jeg følte det fortjente litt oppmerksomhet!

    Så arti at du ordner deg med sommerjobb og greier! Blir så spennende med Dublin altså. Prøver å få jobb selv, så min blogg har blitt anonymisert ganske

    SvarSlett
  7. Oh, Dublin høres spennende ut. Gøy med sommerjobb da, ihvertfall når det er noe du har lyst til å jobbe med videre :)

    Haha, morsomt det med side2.

    SvarSlett
  8. sv: Takk for det. :)

    Så gøy at du har tenkt å studere i Dublin. Blir sikkert en kjempespennende opplevelse.

    SvarSlett
  9. haha! Jeg lo også godt når jeg så det...

    Dublin hørtes spennende ut.. skal du bo der lenge?

    SvarSlett
  10. LOL!!!

    Ha en god helg Carina

    SvarSlett