torsdag 25. februar 2010

Slutten på ett kapittel, starten på et nytt

I morgen er min siste dag som praktikant i lokalavisa Akershus Amtstidende. Tiden har gått så usannsynlig fort. På mandag er det mars allerede. Kan du tro det? Før vi vet ordet av det begynner snøen å smelte og fortauene blir tørre. Vi kan bruke tøysko igjen, og la boblejakka ligge igjen hjemme. Bladene blir grønne igjen, og sola varmer. Shit, jeg gleder meg til våren.

I denne to måneder lange perioden som fulltidsarbeidende journalist i lokalavis, har jeg lært masse. Jeg har blant annet funnet ut at jeg absolutt ikke vil bli lokalavisjournalist. Men til gjengjeld har jeg funnet ut at jeg virkelig kunne tenke meg å bli filmjournalist.

Jeg kommer til å savne den gode lunsjen. All kaffen og kakaoen. Jeg kommer til å savne å sitte og skrive hele dagen. Jeg kommer til å savne å gjøre alt mulig annet enn det jeg egentlig skal, fordi oppmerksomheten min aldri er der den burde være. Jeg kommer til å savne å sitte og blogge når jeg burde skrive på artikler, og hele tiden være på vakt for ikke å bli oppdaget.

Jeg kommer til å savne hele greia, men samtidig er jeg veldig klar for å dra tilbake til skolebenken. Men jeg har nesten hundre prosent fått sommerjobb i avisa, og det er jo kjempeflott. Trenger alle pengene jeg kan få, før jeg flytter til Dublin :D


EDIT: Er det ikke morsomt at da Side2 linket til skriveregel-innlegget mitt i går, så står det i overskriften ukens skirveregel. Haha, jeg syntes det var litt morsomt ^^

12 kommentarer:

  1. Hei hei! Åh, det er så artig med prakis!! Jeg var på Hotel Cæsar i to uker, og det var helt knall!

    Har du søkt til Dublin enda? Jeg driver å søker med go´study for harde livet nå :p

    SvarSlett
  2. wow har det virkelig gått 2 måneder alt?? herregud, tiden går fort! Blir veldig digg med vår ja! :)

    Så flott at du har fått sommerjobb der da:D

    SvarSlett
  3. Oi, skal du flytte til Dublin? Så moro!!

    Side2 burde skamme seg:p

    SvarSlett
  4. Ja jeg så det nå nettopp. Litt tabbe av side2. HAHA :D Jeg lo godt. :P

    KJEMPEBRA at du så å si har fått deg sommerjobb hos lokalavisen. Det er jo knall! :)

    Du kommer nok ikke til å få lite gjøre fremover. Mars blir en spennende måned for oss to. Hihi. :D

    SvarSlett
  5. SV: Det blir melbourne, Australia på meg! Når starter semesteret ditt?

    SvarSlett
  6. sv: Fordi det ble skrevet i oktober 09 ;p La det på toppen, fordi jeg følte det fortjente litt oppmerksomhet!

    Så arti at du ordner deg med sommerjobb og greier! Blir så spennende med Dublin altså. Prøver å få jobb selv, så min blogg har blitt anonymisert ganske

    SvarSlett
  7. Oh, Dublin høres spennende ut. Gøy med sommerjobb da, ihvertfall når det er noe du har lyst til å jobbe med videre :)

    Haha, morsomt det med side2.

    SvarSlett
  8. sv: Takk for det. :)

    Så gøy at du har tenkt å studere i Dublin. Blir sikkert en kjempespennende opplevelse.

    SvarSlett
  9. haha! Jeg lo også godt når jeg så det...

    Dublin hørtes spennende ut.. skal du bo der lenge?

    SvarSlett