torsdag 13. mai 2010

When the lights go out...

Jeg har en litt vill fantasi til tider, og når tankene først begynner å spinne, slutter ikke spinningen før det har gått akkurat litt for langt. Dette skjer litt for ofte. Særlig når jeg har lagt meg.

Her om kvelden hadde jeg lagt meg i senga, skrudd av lyset, og skulle sove. Plutselig så jeg for meg en slags The Grudge-lignende jente, med svart hår foran ansiktet, sorte øyne, og en munn uten lepper. Som siklet. Ekkelt eller hva? Hvor dette bildet kom fra vet jeg ikke, men det dukket nå i hvert fall opp på netthinnen, og ville ikke forsvinne. Jeg begynte selvfølgelig da å se for meg alle slags monstre. Paranormal Activity, The Grudge, The Ring. Omtrent alle skumle filmfigurer jeg vet om dukket opp.

Jeg så for meg hvordan en usynlig hånd ville ta tak i foten min og dra meg ut av senga. Jeg så for meg hvordan en figur uten ansikt ville stå i enden av sengen. Jeg så for meg en hånd strekke seg opp mot meg fra under dyna. Jeg så for meg mørke skygger i alle kriker og kroker.

Jeg turte så vidt å strekke ut hånda for å skru på nattbordlyset. Jeg tenkte faktisk over hva jeg kunne gjøre om det sto noen i rommet når lyset ble skrudd på.

Heldigvis sto det ingen der, og mens lyset fortsatt var på lukket jeg øynene og la meg for å sove. Klokken seks morgenen etter våknet jeg, med lyset fortsatt på. Jeg hadde faktisk sovet med lyset på. Jeg er 21 år. Og jeg sov med lyset på. Jeg lurer på om det er første gangen det har skjedd. At jeg har måttet sove med lyset på, fordi jeg var redd.

Er jeg helt alene om å ha en litt for vill fantasi?
Er det rett og slett ille at jeg sov med lyset på?

19 kommentarer:

  1. Oh, scary! Jeg tenker ofte slik selv skal jeg være ærlig... Grøss. En gang så jeg også noen som så på meg når jeg åpnet øynene, i dørsprekken. Som forsvant fort når jeg åpnet øynene. Etter det har jeg alltid døren igjen...

    SvarSlett
  2. Haha vi er ganske like der! Jeg husker jeg bare så traileren til paranormal activity da jeg bodde i Skottland og etter det turte jeg ikke å sovne igjen! Jeg la meg faktisk rundt 6 om morran når det var begynt å bli lyst ute igjen........ også tenker jeg OFTE at det kan komme noen og dra meg i foten nederst ved senga.. Oh my god! hahaa

    SvarSlett
  3. Hahaha.... Hodet mitt også løper litt løpsk til tider, så du er slett ikke alene om dette. Jeg også har hatt tilfeller der jeg ikke har turt å skru av lyset. xD

    SvarSlett
  4. Jeg pleier å se for meg den ekle klovnedukken fra Saw filmene. :S

    SvarSlett
  5. Jeg tenkte veldig ofte sånn da jeg var liten, jeg var livredd! Ikke noe moro i det hele tatt..

    SvarSlett
  6. Å fytti grisen for et ekkelt bilde, skvatt litt. Nei, du er ikke alene om å ha en vill fantasi ;)

    SvarSlett
  7. jeg er AKKURAT sånn jeg også når det er mørkt ute :s
    men jeg ser for meg sånne dverger som har gjemt seg ved hodegjerdet og spretter opp for å kvele meg...

    SvarSlett
  8. I feel ya, honey! Med en gang det blir mørsk, blir jeg redd for alt mulig rart. Til og med maur :S haha. Jeg bare gjemmer meg under dyna til jeg sovner!

    SvarSlett
  9. Slapp helt av, var bare meg CareBear.

    SvarSlett
  10. jeg er sånn selv! tør ikke stå opp av sengen når det er mørkt på rommet, og ser for meg nøyaktig de samme tingene. såvidt jeg tør å ha foten utenfor dynen til tider... haha bra jeg ikke er alene her!

    SvarSlett
  11. Tror nok du absolutt ikke er alene om å føle slikt fra tid til annen! Jeg pleier ikke å se for meg skumle figurer ofte, men det går mer i hva som kan skje i fremtiden, hvem som dør og hvem som havner i en ulykke osv.. For å si det mildt jeg eier i spillet "What If" :-P

    SvarSlett
  12. Dette kjente eg meg VELDIG igjen i! Alt for ofte kjem eg på éin skummel ting, og byrjar så å tenke på alt mogleg anna som også er skummelt. Og så må eg skru på nattbordslyset. Eg er snart 23 år, og har sove med lyset på ganske mange gongar i det siste. ;)

    SvarSlett
  13. jeg bruker også å få slike rare bilder når jeg har lagt meg. det er skikkelig unødvendig, men de bare kommer. Og de henger seg fast og jeg blir redd. Jeg lurer av og til på om jeg er gal, men heldigvis trøster jeg meg med at det er kanskje bare 2,3,4 ganger i året at det skjer.

    SvarSlett
  14. du er ikke aleine om det. Begynner jeg å tenke en skummel ting når jeg har lagt meg, eller hører en skummel lyd så begynner jeg å tenke på alt det ekle jeg kommer på. Så tenker jeg: Maria tenk på noe fiiiint isteden, men det hjelper aldri!:p

    // hehehe, jeg har fått jobb på Baluba. Lekeland i åsane :p

    SvarSlett
  15. Uææ, jeg ville dødd av slik fantasi. Det vil si, jeg sluttet å se på skrekkfilmer fordi jeg ikke ville ha slik fantasi, så det kan vel bety at jeg en gang hadde det slik? Hm. Creepy uansett...

    SvarSlett
  16. hahaha, jeg er litt sånn jeg også! Når jeg sover alene da, hehe og det skal jeg i natt så vi får se! ;) Sist gang var jeg overbevist om at soveromsdøra sakte men sikkert drev og åpnet seg av seg selv. Ble så redd til slutt at jeg måtte snu meg og legge meg andre veien.. ;) Også sjekker jeg alltid "hundre" ganger at ytterdøren er ordentlig låst! *pingle*

    SvarSlett
  17. Jeg hadde det ofte slik da jeg sov i sengen min. Til slutt ble det så ille at jeg måtte flytte over på sofaen. Jeg har nå sovet på sofaen siden februar. Det jeg som oftest opplevde, var at det føltes ut som om noen kuttet av tærne mine. Det var helt forferdelig.

    SvarSlett
  18. Ja, såklart... det har jeg veldig lyst til:D

    SvarSlett
  19. Du er absolutt ikke alene om det, tenker akkurat likt til tider!

    SvarSlett