mandag 17. mai 2010

Noe må en da si

17. mai, ja. Dagen da den norske grunnloven ble underskrevet for snart 200 år siden. Dagen da vi feirer at Norge ble en uavhengig stat (selv om det da kun varte en kort tid). Selv har jeg ikke noe spesielt forhold til 17. mai. Det var morsomt da jeg var yngre, da barneskolen var full av boder, spill og leker. I dag er 17. mai en dag jeg forbinder med mye mennesker, stress og is. Pinneis, altså.

Denne 17. mai har jeg tilbragt sammen med han kjekke og familien hans i Trondheim. Både byen og familien er større enn jeg er vant til, og det liker jeg. 17. mai ble automatisk litt mer spennende når jeg tilbragte den sammen med mennesker jeg ikke kjenner så godt, og i en by med andre tradisjoner enn hva jeg er vant til.

Jeg vet ikke egentlig hva jeg kan si om 17. mai, men jeg følte at jeg måtte si noe... Visste du forresten at det norske flagget og den norske nasjonalsangen begge er kåret som noen av verdens beste!?



// Takk for kommentarene på det nye utseendet. Jeg holder fortsatt på, så det ser nok ikke helt sånn her ut heller når jeg er ferdig :P

12 kommentarer:

  1. det med en av verdens beste visste jeg IKKE!
    men det er jo kjempekult :D
    bedre med grønn enn rosa må jeg si... :P

    SvarSlett
  2. Jeg elsker 17. Mai! Synd at det er så mange som ikke er så glad i dagen syns jeg. Men det hørtes ut som om du har kost deg allikevel da! Hurra :D

    SvarSlett
  3. Er du i Trondheim? :D Hihi, så gøy! Ekstremt masse folk i byen i dag! Synes egentlig det er slitsomt, men i dag var jeg champagnelykkelig, så da gikk det greit :D

    SvarSlett
  4. Hurra for Norge! Og jeg visste ikke at vi ble kåret som noen av verdens beste. Gøy :D

    SvarSlett
  5. Du, jeg må bare si at det nye designet ser kjempefint ut så langt :) Og så har jeg sett av og til at du har tenkt på å skifte navn på bloggen. Men jeg synes The Late Parade er utrolig kult, jeg. Det skiller seg litt ut, har en stilig klang. Ville bare si det :)

    Håper du har en flott dag!

    SvarSlett
  6. Så bra at du koste deg!:)

    Jeg hatet 17. mai da jeg var liten, men nå er jeg mer sånn ... meh... Hehe, ingen høydare! Men helt ok, alltid moro å ha noe å feire med venner:)

    SvarSlett
  7. 17. Mai var stas da man var mindre! Nå er det kun stas fordi det er 100% tillegg på jobb :P Hihi

    SvarSlett
  8. håper du får en fn dag og tusen takk for at du stemte på meg på blogg vs blogg :D

    SvarSlett
  9. SV// Har en runde med å takke for kommentarer, henger noe sykt etter på det.. Vil samtidig si at jeg har over 300 innlegg på bloglovin, så derfor det har vært litt stille fra meg i det siste - jeg har ikke hatt tid og energi til å lese blogger.. Men det blir! ;)

    // Ja, jeg føler meg heldig som har en venn som Even!

    //Jeg vet. Jeg føler jeg har EN slik venn, og det er eksen min. Der finner jeg alltid en skulder å gråte på, og det er så godt. Som han sa til meg i kveld “jeg er bare glad du har et sted du kan dra, et sted du kan føle deg trygg” <3

    Tusen takk vennen <3

    // Det gikk kjempebra på første timen :D Takk!!

    SvarSlett
  10. Såpass ja, jeg brøt en tro på å dra til byen på 17.mai. I stede sov jeg lenge, spiste go frokost med mannekjøttet, og slappet av på sofan resten av dagen! :D Med litt grilling på kvelden. Det var deilig, ikke no stress og mas. Kun det man gjorde det sjæl! :D

    SvarSlett
  11. jeg liker 17. mai, men tror det blir litt annerledes når man har barn selv. 17.mai er jo mye for barna. :)

    SvarSlett